tirsdag den 29. november 2011

Myrtetræer d. 29. november 2011

Myrtetræer til omplantning













Mine små myrtetræer skal have større potter, og det
medfører, at de også skal have nye skjulere.
Jeg har kun to sølvfarvede, så den sidste må nøjes med
en hvid, indtil jeg finder en tredje, som passer til de to andre.

Myrtetræer og julestjerner











Her er de blevet plantet om og kommet på plads i
vindueskarmen i køkkenet sammen med de hvide julestjerner.
Jeg har i de senere år kun haft hvide julestjerner. Jeg synes,
at man hurtigt bliver træt af de røde efter jul, men jeg har svært
ved at smide dem ud, da de sagtens kan holde rigtig længe.
De hvide har jeg derimod haft stående helt ind i april, hvorefter
jeg har sat dem ud i haven. Her har de pyntet hele sommeren
sammen med forskellige sommerplanter. De hvide blade har
fået et grønligt skær, men det har blot givet dem ekstra charme.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det flot du sådan kan få dine julestjerner til at overleve, og jeg kan godt forstå du ikke gider den røde farve, når julen er ovre :-)
    Jeg er ikke særlig god til det med stueplanter, og mine julestjerner ender næsten altid med at smide bladene, inden det bliver træls, at se på den røde farve.

    SvarSlet