onsdag den 14. december 2011

Fuglehus i tidsløst design d. 14. december 2011

Pakken med fuglehuset


















I søndags var vi i Waves Hundige Storcenter for at købe et fuglehus i Bilka.
Der var nok at vælge imellem, men jeg havde bestemt mig på forhånd.
Det skulle være det, der er anbefalet af Claus Dalby. Det var nemt at
finde, men det overraskede mig, hvor meget det fyldte. Selve huset var
pakket i en stor papkasse, og så stod stolpen til foden ved siden af,
som man selvfølgelig skulle huske at få med.
I dag har vi så samlet det og sat det på plads ude i haven samt fyldt det med
fuglefoder.
Nu håber vi, at fuglene bliver glade for huset.
Det er et meget gedigent og solidt hus, som jeg håber kan holde i mange år frem.
I foråret købte jeg et med krummelurer og sving, men taget var ikke
tæt, så det blev hurtigt omdannet til et fuglebad. Nu har jeg fyldt mejsekugler
i det, da det ikke går med frø og korn.



Fuglehuset sat på  plads i haven



















Fuglehuset er tungt og har en solid fod og vælter derfor
ikke så let.


Fuglehus med foder




















Et godt og solidt hus med god galvanisering.

Fuglehuset med foder




















Det er meget nemt at samle. Foden, som er i metal,
og består af to stykker, sættes sammen og træpælen
bankes på plads. Derefter sætte huset oven på pælen.
Der skrues to skruer i for at holdet huset på plads på pælen.
Skruer medfølger.

Fuglehus med bolde























Her er fuglehuset, som ikke kan holde tæt. Det er derfor
fyldt mejseblode.

Findes paradis i haven? Se det på www.klinikmira.dk
Se flere billeder fra vores have året rundt på www.nytibyen.dk

3 kommentarer:

  1. Smukt fuglehus.

    Tak for Jeg fodrer havens fugle hele året.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  2. Det er et rigtig flot fuglehus! Det tror jeg i kan ha glæde af i mange år. Vi har selv et fuglehus med stråtag d.v.s det meste af taget er snart forsvundet;-)måske skulle vi overveje et som jeres.
    De bedste hilsener fra Jeanette:-)

    SvarSlet
  3. Det ser ud til at være et godt fuglehus. Tillykke med det :o)

    SvarSlet