søndag den 30. december 2012

Nytårsbuket med orkide og papegøjeblomst søndag den 30. december 2012




















I går havde vi besøg af et par meget gode venner.
Hver gang de gæster os, har de en fin buket med og i går så buketten sådan ud.
Roser, gerbera, grønt og jasmingrene samt en orkide og en papegøjeblomst.
Spændende sammensætning, som leder tankerne hen på sommer, sol, varme og sydligere himmelstrøg.
Heldigvis har året vendt og vi får lyset tilbage. Jeg synes allerede, at man kan mærke det i dag, da solen skinner og det er 6 grader her hos os, men- men der er dog længe til, at jeg kan plukke en buket af den kaliber fra vores egen have.

9 kommentarer:

  1. It's such a treat to receive a summer bouquet in the middle of winter. Like you, I have received flowers over Christmas. My favourite would have to be a bouquet of white lilies - so fragrant and such a surprise in the reds and greens of Christmas.

    SvarSlet
  2. W Nowym Roku 2013 życzę wszystkich dni tak pięknych jak kwiaty w bukiecie:)
    Pozdrawiam

    SvarSlet
  3. Kære Kirsten,
    Super flot buket. Meget anderledes og sprudlende.
    De bedste ønsker for det nye år.
    Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Emil
      Tak for din fine kommentar.
      Du ønskes et rigtigt dejligt nytår.
      De bedste hilsener
      Kirsten

      Slet
  4. Godt med et lille pip fra dig Kirsten. vi håber at se mere til dig i 2013. Flot buket I har fået.
    Rigtig godt nytår fra
    Lisbeth

    SvarSlet
  5. En sprudlende buket og dejligt at se dig tilbage på bloggen Kirsten!
    Et god råd ang. papegøjeblomsten. Når den første blomst er afblomstret, ligger der i regelen 4-5 stykker til nede i det grønne næb. Dem kan du hjælpe op ved at skære foroven og lirke den næste blomst op. På den måde holder den i 3-4 måneder!

    SvarSlet
  6. Sjovt! Jeg har netop tilbragt en uge på Madeira hvor blomsterbilledet er præget af orkidé og papegøjeblomst :-) Ja, det er dejligt at lyset kommer tilbage nu! Hvor skal vi bare nyde det!

    SvarSlet
  7. Hej Kirsten.Jeg kan se at du har meldt dig hos mig...og tak for det.Jeg har først nu opdaget din blog,og har også meldt mig hos dig.Smuk buket du har fået.Altid dejligt med friske blomster her efter jul.Rigtig godt nytår til dig Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
  8. Velkommen tilbage i blogland :o)
    Det er bare så dejligt med blomster nu og heldigvis blir dagene nu kun længere med mere og mere lys og forhåbentlig masser af sol. Godt nytår til dig!
    Vibeke

    SvarSlet