fredag den 4. januar 2013

Forår på vej fredag den 4. januar 2013



Så fik jeg pakket julestadsen ned og sendt den på ferie
på loftet de næste 11 måneder.
Mit hjem ser lidt tomt ud, og jeg undrer mig over alle de
bare og tomme pladser, der er rundt omkring.
Heldigvis er der hjælp at hente, for nu bugner det med
de dejligste forårsblomster både i supermakederne, hos
blomsterhandlerne, planteskolerne og brugskunstbutikkerne.
Det kan være svært at vælge, hvad man skal drage hjem med.
I går var jeg i Roskilde og på gågaden fandt jeg dette flor,
som jeg måtte forevige og billederne kommer her.



Primulaer i mange farver















Bellis


Ranunkler, juleroser og azaleaer



Perlehyacinter, og tasetter


Lave tulipaner i potte














Man kan kun blive i godt humør af alle disse dejlige
forårsbebudere








11 kommentarer:

  1. Det kan være svært at stopp ikke? Måtte lukke øjnene da jeg gik forbi grønthandlerens store spande med knitrende tulipaner...uha, elsker forårsbebuderne!

    Mange hilsner fra
    Katinka

    SvarSlet
  2. Åh ja de skønne farvestrålende forårsblomster... Jeg var selv lige ude og købe lidt ind idag - 14 nye Aurikler blev det til. De skal selvfølgelig i haven når tid kommer, men lige nu kan jeg nyde dem i stuen. Ahh!
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Enig. Godt nytår.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  4. Der var mange skønne sager der på gågaden, så er man nem at friste. Dejligt med forårsblomster, når man trænger som vi gør.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  5. Ja det er lige til at blive i godt humør af. Skønne fristere som nu ikke holder så længe indendøre, men lidt har også ret!

    SvarSlet
  6. Hej Kirsten.ÅH! ja hvor vi længes.Men så kan vi jo købe os til lidt forår.Skønne blomster....har selv lige købt ind med begge arme.God weekend til dig Jette

    SvarSlet
  7. Prawdziwa wiosna na Twoich zdjęciach:)
    Pozdrawiam

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Hei på deg:)
    Så hyggelig at du ønsker å følge bloggen min, riktig velkommen skal du være:)
    Jeg legger meg til som følger her hos deg, og ser frem til å følge deg videre:)

    Riktig så vakre blomster, de får humøret til å stige noen hakk... vi har en fin tid i møte:)

    Ønsker deg en finfin søndag:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlet
  10. Skønne forårsblomster, det er svært at vælge, de er så fine.
    Jeg sukker efter tusindfryd og perlehyacinter, måske jeg kan være heldig at finde dem herovre vestpå.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  11. Kære Kirsten,
    Dejligt er det med alle de nye forårsbebudere. Svært er det ikke at købe sig fattig i dem! Jeg prøver at holde igen, men det er svært. Nu købte du vel godt ind? Hvorfor nøjes når en primula koster blot få kroner ...
    Lune hilsener fra det nordfynske,
    Mathias

    SvarSlet