mandag den 14. november 2011

Opiumsvalmuer og hvad deraf følger d. 14. november 2011



Julekugler
En juleopstilling med naturkugler


Opiumsvalmue lilla
Opiumsvalmue lilla
Opiumsvalmuer i lille farve. Billedet er taget i sommer.
Der er rigtig mange af slagsen rundt om i haven.
De sår villigt sig selv.
Denne sommer har jeg så samlet frøkapslerne ind.
Der var rigtig mange kapsler. Jeg lod dem tørre og tog
derefter alle frøene. Her i efteråret har jeg så drysset
valmuefrø ud rundt om i haven.


Valmuefrostande
Valmuefrostande
Jeg har taget en lille portion fra til en god
veninde, som er vild med den lilla farve.
Disse frø har jeg valgt at hælde over i den lille
saltbøsse.
Jeg har gemt de tomme frøkapsler og vil  lave nogle dekorative
kugler ud af den.
Jeg har valgt nogle oasiskugler beregnet til tørre blomster
til at stikke frøkapslerne i.
Jeg blev dog overrasket over, at der går så mange til at dække
bare en enkelt kugle, og at der kun var  nok til 1 1/2.
De andre kugler har jeg derfor beklædt med mos


Opstilling
Opstilling med julekugler
Opstillingen med 1 1/2  valmuekugle, to moskugler, et moshjerte,
hjemmeavlede chili samt to roser fra haven (Dark Lady).

1 kommentar:

  1. Det er en meget smuk valmuekugle og nogle dejlige opstillinger, du har lavet! Og den valmue er da ganske enkelt bedårede. Er helt betaget af den. Hvis du en dag får skulle få lyst til at bytte frø, så sig til, eller klik ind på "plante bytte centralen" eller "blomster kan formeres nemt og billigt" på Face Book.

    Bedste hilsner
    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet