søndag den 25. december 2011

Forårsløg lagt den 23. december 2011

Vibeæg mix, Mount Tacoma og Angelique

















Da vi var i Bilka for at købe vores nye fuglehus, så jeg,
at der var forårsløg til 10 kr pr. pakke. Jeg købte 7 pakker
for det var jo meget billigt, men jeg havde ikke lige tænkt
på, at de ogå skulle i jorden. I denne tid står arbejdsopgaverne
i kø, og det er først i dag lille juleaftens dag, at jeg har fået lagt
mine blomsterløg. Jeg har været usandsynlig heldig med vejret,
og jeg håber på at det bliver nogle fine tulipaner og vibeæg,
som kommer op engang til foråret.



Dobbelte tulipaner og vibeæg
















Her er jeg i fuld gang med arbejdet. Det tog ikke
så lang tid, så derfor ærgrede mig, at jeg ikke havde
købt flere løg, da der sagtens kunne være plads til
flere.

4 kommentarer:

  1. Som vejret er i denne jul, kan jeg også få helt lyst til at sætte løg, men har ingen på lager, og ej heller et bed klar til det i den nye have ;-)

    SvarSlet
  2. Det er heldigvis nemt at plante nu, så jeg kan da godt forstå, du ærgrer dig over, at du ikke købte flere. De skal nok komme til at blomstre. Jeg fik nogen sendt sammen med nogle planter sidste år i april, de blev sat med det samme og blomstrede fint sammen med de andre tulipaner.

    SvarSlet
  3. Heldig at vejret er som det er her i julen. Så jeg kan da godt forstå, at du gerne ville have haft nogle flere løg.
    Håber du har haft en god juleaften.
    Ønsker dig nogle gode og hyggelige juledage.
    Mange julehilsner.
    Aase Marie.

    SvarSlet
  4. Det er helt utroligt - at sætte løg d. 23 december :o)
    Jeg købte også billige løg i Bilka af forskellig slags. Det blir så skønt til foråret når det hele pibler frem :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet